Acadèmia Catalana de la Música La condició del músic i la manca de programes de suport a la creació musical, eixos centrals del Fòrum 2020

La condició del músic i la manca de programes de suport a la creació musical, eixos centrals del Fòrum 2020

L’Acadèmia Catalana de la Música organitza el seu Fòrum anual els dies 24 i 25 de novembre en dues jornades diferenciades, la primera amb un streaming en directe des de l’ESMUC i una segona amb taules online via zoom, cada una centrada en una temàtica diferent.

Sota el nom “La condició de músic”, la cita debatrà sobre com la crisi pandèmica ha posat en evidència els grans dèficits estructurals de les polítiques culturals a Catalunya i al conjunt de l’estat pel que fa al reconeixement dels i les músics i professionals de la música; d’una banda, la manca de normatives laborals i de protecció adients a les casuístiques reals en el sector i d’una altra banda, la inexistència de polítiques decidides en suport a la creació musical i també les limitacions circumstancials, polítiques o de context que els creadors han d’afrontar. El Fòrum és gratuït però requereix inscripció prèvia.

La primera jornada, dimarts 24 de novembre, estarà dedicada a dialogar i debatre sobre les “Polítiques i recursos de suport a la creació musical”. Aquest primer dia l’obrirà Philippe Le Goff, director del Césaré, Centre National de Création Musicale que explicarà l’èxit del model francès en aquestes polítiques presentat per Maria Lladó, responsable de l’àrea de música de l’Institut Ramon Llull. Els seguiran una sèrie de taules rodones modeades per Margarida Troguet (gestora cultural i vicepresidenta del CONCA) que presentaran casos d’èxit en programes de suport a la creació en les arts escèniques, com és el cas de FiraTàrrega o El Graner; també la taula “Dinàmiques actuals en la creació i coproducció musical” amb Jordi Planagumà (director de la Fundació Cases de la Música), Dani Ortiz (tècnic de música de La Marfà, Centre de Creació Musical), Enric Montefusco (músic) i Vicent Fibla (director del festival Eufònic); i finalment un diàleg entre el filòsof i músic Bernat Dedéu i la crítica cultural i membre del PEN Català Mercè Ibarz moderat per Natxo Tarrés, músic, activista i membre de la Junta Directiva de l’Acadèmia, i en la que es debatrà sobre “Els llímits de la creació artística”. La jornada la clourà David Ibàñez, el coordinador d’aquest primer dia del Fòrum amb unes conclusions finals.

La segona jornada, dimecres 25 de novembre, estarà dedicada a reflexionar sobre les condicions professionals dels treballadors i treballadores de la música, una situació que s’ha vist profundament agreujada amb l’actual crisi provocada per la pandèmia. Aquest segon dia comptarà amb dues taules rodones, la primera de les quals debatrà sobre propostes de millora en les “Condicions laborals dels músics” amb Octavio Granado (ex secretari d’Estat de la Seguretat Social), Manuel Aguilar (vicepresident de la Unión de Músicos Profesionales), Eduardo Maura, professor de la Universitat Complutense de Madrid i moderada per l’advocada Eva Moraga. La segona taula rodona debatrà sobre l’Estatut de l’Artista amb representants de les formacions polítiques: Marc Lamuà (PSOE), Miguel Lorenzo (PP), Sergi Miquel (PDCAT), Joan Margall (ERC), Mar García Puig (UP-ECP) i Hector Amelló (C’S), moderada per Guillem Arnedo, president de la Unión de Músicos Profesionales i vicepresident de l’Acadèmia Catalana de la Música, qui també clourà el Fòrum amb unes conclusions finals després d’aquesta segona i última jornada.

Fes la teva inscripció al mail: info@academiamusica.cat

Descarrega’t aquí el programa en pdf del IV Fòrum de l’Acadèmia Catalana de la Música

Deixa un comentari