Acadèmia Catalana de la Música Es presenta a Barcelona la Plataforma Estatal por la Música

Es presenta a Barcelona la Plataforma Estatal por la Música

Prop de 8.000 músics, 258 sales de concerts, 71 festivals, 71 promotores musicals, 342 empreses de management i representants i 600 empreses del gremi de les discoteques i sales de festa han creat la Plataforma Estatal por la Música per lluitar contra la precarietat laboral del sector.

El projecte, que s’ha presentat aquest matí a la Sala Sidecar de Barcelona, busca modificar, ampliar i millorar l’actual legislació (Real Decreto 1435/1985) per aconseguir un marc laboral i fiscal comparable al d’altres països de la Unió Europea capaç d’adequar-se a les actuals necessitats del sector.

El passat 28 de desembre el Govern Estatal es va donar un termini de 6 mesos per substituir l’actual real decret que data de 1985 i que  regula la contractació laboral d’artistes.

Per a Carmen Zapata, portaveu de la PLAM, la indústria musical “ha canviat molt des de 1985”. “Abans hi havia sales de festes amb orquestres fixes que eren personal de sala assalariat, en canvi ara, amb els actuals formats, les relacions i els riscos són compartits”, ha assegurat Zapata, gerent de l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC).

L’objectiu de la Plataforma és, doncs, millorar l’actual marc legislatiu per tal que pugui donar resposta a les diferents situacions en les quals es desenvolupen les contractacions de músics i grups musicals i asseguri que els treballadors del sector estiguin protegits en tot moment.

“Cal definir la casuística actual de relacions entre músics i sales que varien depenent del format o mida dels espais. Un cop les tinguem definides hem de treballar perquè tothom estigui protegit. No volem que els músics pateixin precarietat ni que el organitzadors pateixin indefensió jurídica”, ha recalcat Zapata.

Al mateix temps, la plataforma busca garantir l’estabilitat i seguretat jurídica, tant en el sector privat com en el públic, a més d’aconseguir la plena compatibilitat de les pensions amb els rendiments d’autor i altres relacionats. La nova legislació haurà de tenir en compte la intermitència, l’especificitat i les compatibilitats de la professió.

Guillem Arnedo, portaveu de la PLAM i president de l’Associació de Músics de Jazz i Música Moderna de Catalunya, ha assegurat que l’objectiu és “trobar una legislació que aclareixi com cal fer les relacions contractuals artístiques“.

A més dels músics, entitats i empreses, la Plataforma Estatal por la Música compta amb el suport i col·laboració de les àrees de cultura dels ajuntaments de Barcelona, La Coruña, de la direcció de música de l’Institut Valencià de Cultura, de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) i del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CONCA).

Per als portaveus de la Plataforma, la constitució d’aquesta entitat és una fita molt important pel sector. “És el primer cop que tant músics professionals com organitzadors, tant privats com públics, s’uneixen per treballar plegats per trobar una regulació que reflecteixi la realitat del sector musical”, ha afirmat Arnedo.

La Plataforma Estatal por la Música està conformada per les següents entitats:

Asociación de Músicos Profesionales de Jazz de Andalucía (ANDAJAZZPRO) · Asociación de Músicos de Euskal Herria (MUSIKARI)· Associació Catalana d’Intèrprets de Música Clàssica (ACIMC) · Associació de Músics de Jazz i Música Moderna (AMJM) · Associació de Músics de Tarragona (AMT) · Associació Professional de Músics de Catalunya (MUSICAT) · Asociación Profesional de Músicos de Galicia (Musicos Ao Vivo) · Asociación Profesional de Músicos de Canarias (Promusic)· Músicos Unidos Madrid (Mus 21) · Autores de Música Asociados (AMA) · Societat de Blues de Barcelona ( SBB ) · Federación Estatal de Músicos de Jazz y Músicas Improvisadas (FMJAZZ) · Federación Estatal de Músicos Asociados (FEMA) · Acadèmia Catalana de la Música · Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC) · Asociación de Promotores Musicales (APM) · Asociación de Salas de Música en Directo de Madrid-La Noche en Vivo (LNEV) · Asociación Estatal de Salas de Música en Directo (ACCES) · Associació de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC) · Confederación Juventudes Musicales de España · Federación de Salas de Fiestas y Discotecas de España (FASYDE) · Asociación de Festivales de España (FMA) · Asociación de Mujeres de la Industria Musical (MIM) · Asociación de Mujeres Compositoras en España (AMCE) · Asociación de Salas de Euskal Herria Kultura Live · Asociación de Representantes Técnicos del Espectáculo (ARTE).

Per a més informació podeu consultar la pàgina: www.plataformaporlamusica.com

Deixa un comentari